| Certifikát
                    jakosti ISO - 9001:2001      CERTIFIKÁT O JAKOSTI vydává auditorská firma (jakožto 3. strana)
                  firmě zhotovitele (jakožto 1. straně).  
                 Certifikát o jakosti zaručuje zákazníkovi (jakožto 2. straně),
                  že systém managementu jakosti zhotovitele, je vytvořený podle
                  mezinárodní normy ČSN EN ISO 9001 a splňuje všechny její požadavky
                  na jakost výrobku nebo služby, poskytované zákazníkovi.  Auditorská firma má pověření k tomuto výkonu od Evropské
                  organizace pro jakost a čas od času je touto organizací kontrolována,
                  zda audity vykonává ku prospěchu zákazníka.  Auditorská firma kontroluje zhotovitele každoročně. A pokud
                  zákazník není spokojen s jakostí výrobku nebo služby,
                  může u ní podat na zhotovitele stížnost a auditorská firma
                  udělá se zhotovitelem pořádek. Případně mu i certifikát jakosti
                  odebere do doby, než si zhotovitel udělá ve své organizaci
                  takový pořádek, aby splňoval požadavky normy na jakost.   O ČEM JE MEZINÁRODNÍ NORMA ČSN EN ISO 9001 ?  Má-li firma uspokojit požadavky zákazníka na jakost výrobku
                nebo služby, musí být řízena systematickým a jasným způsobem.
                Zavedení takového způsobu řízení firmy a jeho udržování má úspěch,
                jestliže cílem je neustálé zlepšování efektivnosti firmy a to
                na základě toho, že jsou respektovány potřeby zainteresovaných
                stran, zejména zákazníka.   A právě tato norma obsahuje zásady pro takový způsob řízení
                firmy!Touto normou se řídí všechny technicky vyspělé státy světa.
                Její základ byl položen v Japonsku a vyplynul z něj
                „japonský hospodářský zázrak“ v 80. letech minulého století.   Norma vyžaduje aby ve firmě byly:  
                 identifikovány procesy  určeny jejich posloupnosti a návaznosti  stanoveny kritéria a metody pro zajištění efektivního fungování
                  a řízení těchto procesů  zajištěny zdroje pro fungování procesů (lidé, finance, infrastruktura
                  )  procesy sledovány, měřeny, analyzovány a zlepšovány  UPLATNĚNÍ NORMY U NÁS ZNAMENÁ, že  jakost není u nás jen výsledkem výstupní kontroly v závěru
                díla, ale systematickým procesem při každé naši činnosti, takže:  
                 máme stanovenou POLITIKU JAKOSTI, ve které sdělujeme svým
                  zaměstnancům a zákazníkům jak chápeme jakost našeho produktu,
                  co pro to udělá vedení a co zaměstnanci  pro každý rok stanovujeme CÍLE JAKOSTI  máme určeného představitele managementu firmy, který zodpovídá
                  za funkčnost a efektivitu našeho systému managementu jakosti
                  a kromě toho vytváří ve firmě vědomí závažnosti požadavků zákazníka
                  v celé firmě  máme PŘÍRUČKU JAKOSTI, uvádějící dokumenty v nichž
                  jsou stanoveny postupy pro:  přezkoumání požadavků zákazníka proto, aby jeho požadavky
                  byly dokonale firmou poznány  vypracování přípravy zakázky (lidé, materiál, infrastruktura,
                  subdodávky, prostředí)  řízení realizace zakázky tak, aby s jejím průběhem
                  byl zákazník spokojen  vyřízení případné reklamace (když už k ní dojde) tak,
                  aby zákazník byl plně spokojen a prominul nám, že vůbec musel
                  reklamovat  nakupování materiálu tak, aby byl pro zákazníka získán materiál
                  kvalitní a cenově únosný  výcvik zaměstnanců, aby jejich práce byla na vysoké odborné
                  úrovni  měříme jen měřidly, která jsou pravidelně kalibrována a
                  kontrolována  máme zavedeno každoroční pravidelné prověřování, zda činnosti
                  ve firmě probíhají správně a efektivně  máme stanovený a využívaný systém pro sledování a shromažďování
                  údajů o našich činnostech, které jsou analyzovány za účelem
                  zjištění, zda jsou účelné a efektivní  každoročně dochází k přezkoumání zda systém managementu
                  jakosti podle výše uvedené normy je funkční a efektivní  máme zaveden postup pro neustálé zlepšování našich činností
                  ve vztahu k zákazníkovi 
 VŠICHNI NAŠI ZAMĚSTNANCI SE ŘÍDÍ NÁSLEDUJÍCÍMI 8 PRAVIDLY 1. JSME ZAMĚŘENI NA ZÁKAZNÍKA   Víme, že jsme závislí na svých zákaznících, a proto chceme
                rozumět jeho současným a budoucím potřebám, plnit jeho požadavky
                a pokoušíme se předvídat jeho očekávání.  2. VEDENÍ A ŘÍZENÍ
                  ZAMĚSTNANCŮ   Naši vedoucí osobnosti vytvářejí soulad účelu a zaměření organizace,
                vytvářejí a udržují prostředí, v němž se mohou zaměstnanci
                plně zapojit při dosahování cílů firmy.  3. ZAPOJENÍ ZAMĚSTNANCŮ   Všichni zaměstnanci na všech úrovních si uvědomují, že jsou
                základem organizace a jejich plné zapojení umožňuje využít jejich
                schopnosti ve prospěch firmy.  4. PROCESNÍ PŘÍSTUP   Naše činnosti a související zdroje jsou řízeny jako proces,
                takže požadovaných výsledků dosahujeme mnohem účinněji.  5. SYSTÉMOVÝ
                  PŘÍSTUP K MANAGEMENTU   Tím, že máme identifikovány procesy, porozuměli jsme lépe souvislostem
                mezi nimi, takže nový systémový způsob jejich řízení přispívá
                k vyšší efektivnosti a účinnosti firmy při dosahování jejich
                cílů.  6. NEUSTÁLÉ ZLEPŠOVÁNÍ   Našim trvalým cílem firmy je neustálé zlepšování její celkové
                výkonnosti.   7. PŘÍSTUP K ROZHODOVÁNÍ   se v naší firmě zakládá na faktech a tudíž naše rozhodnutí
                jsou založena na analýze údajů a informací, čímž se zvyšuje efektivnost
                našeho rozhodování.  8. VZÁJEMNĚ PROSPĚŠNÉ DODAVATELSKÉ VZTAHY   Víme, že firma a její dodavatelé jsou vzájemně závislí, takže
                udržujeme zájemně prospěšné vztahy, což zvyšuje schopnost uspokojovat
                požadavky zákazníka.    |